Monday, February 25, 2013

sirih pulang ke gagang

salam..
mggu cuti berbaki lagi seminggu..
'sapa lagi yang pergi?'
'tak dak..org sorng ja..kwn lain tak p'
'awat hg nak p jugak? tak segan ka?'
'ermmm'

hati mula berbelah bagi..nak pergi atau tidak..kalau pergi, nak pergi mana dulu..nak daftar di mana..pelbagai persoalan menerjah..
hati berbisik 'pergi je la..kat sana dapat kawan baru'
hati bulatkan tekad..ceramah dari ustazah rohkiah perlu dihadiri..bak kata komen di fb, best ceramahnya..


sampai di KMPP, hati berbunga riang sejak masuk selekoh jalan lurus ke KMPP.. kami mencari-cari tempat pendaftaran..alangkah sedihnya, tidak ramai pun seperti sangkaan aku..perempuan hanya 4 orang.. itu pun setelah habis ceramah, ada lagi 2 orang..yang bestnya, sama batch dan sama kuliah!
kami pun berborak sampai pukul 2.. esok ada qiamullail..Alhamdulillah berbaloi pergi walaupun sehari..

ceramah ustazah sangat best..mentadabbur ayat 27 surah al anfal..tentang AMANAH..namun menyedihkan kerana pelajar KMPP sekililingku sibuk dengan gajet masing-masing; instagram, fb, twitter..sedih, sedih, sedih...

pagi tu jalan-jalan di KMPP dan makan roti canai di bawah jambatan di depan KMPP..sedap!

Ya Allah bantulah aku untuk menyumbang kepada pelajar KMPP ini..bantulah dan tunjukkanlah jalan kepada ku..









No comments:

Post a Comment