Friday, February 8, 2013

lagi poster relaks dengan solat

edit dari artikel sebelumnya.. kenapa highlight kepada peniaga?kerana risalah ini sy berhajat untuk mengedarkan pada para peniaga.. saya juga peniaga..ayah saya, abang saya, kakak saya, pak teh saya, mak su saya..kami peniaga..alhamdulillah keluarga saya semua solat.. tp orang lain?? ramai.. terlalu ramai yang tidak solat..Allahuakbar..siapa yang memberi mereka rezeki??


"Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat dia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Luh Mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan)."
Q.S Hud : 6
  
saya sedih dan sering memikirkan macam mana cara nak ajak mereka solat? saya tak kuat untuk mengajak mereka solat..dakwah itu seni..jadi, dengan izin dan hidayah dari Allah, terhasillah artikel ini.. insya Allah saya dan kawan-kawan akan mengedarkan risalah ini di pasar malam yang berdekat agar dapat menyentuh hati-hati saudara seIslam ini untuk menunaikan solat..sesungguhnya solat itu perkara pertama yang dihisab di akhirat kelak..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.