Sunday, November 25, 2012

kenapa aku membuat blog??

assalamualaikum..
apa khabar semua??alhamdulillah aku sihat..alhamdulillah..segala puji bagi Allah sebab diberi kekuatan untuk menulis hari ni...kenapa aku membuat blog...ini boleh terbahagi kepada 2..

dahulu: aku nak buat duit..nak jual tudung,makanan, dan macam2..
kini: aku buat  kerana Allah..

1)aku lihat susah untuk mendapatkan rujukan dalam bahasa melayu..aku sedang dalam module home care..jadi aku mencari2 pamphlet untuk diberikan pada pesakit di rumah..
biasanya orang kita susah nak faham bahasa inggeris dan ayat yang susah untuk difahami bagi masyarakat yang bukan medical..klu ayah kita pun tak faham kan??

2) sebab kedua ialah aku termotivasi dengan bengkel penulisan yang diadakan di UKM bangi.. aku tak pandai melukis, menulis, bercakap tp aku harus juga menggali potensi diri..aku perlu cari potensi diri itu supaya aku dpt menyumbang pada masyarakat dan Islam.aku harap blog ini boleh menjadi wadah@alat dan bukti di akhirat kelak...

3) sebab ketiga, aku mahu menunjukkan bahawa nurse @ misi juga boleh menjadi muslimah... banyak aktiviti yang kami ni iaitu pelajar kejururawatn terlibat..teruskan mengikuti blog ini untuk mengetahui aktiviti yang aku dan kawan2ku..

assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.